پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
25 بهمن 1397 - 11:39

تکرار روضه کوچه‌های مدینه

انگار بار دیگر یزیدیان در لباس وهابیون ظاهر شده و در کوچه بس کوچه‌های مدینه پرسه می‌زنند و همچون سیاق سلفشان سر بچه‌های مظلوم را گوش تا گوش می‌برند!
نویسنده : حسین نمازی
کد خبر : 2301
آل سعود در جنایت و خشونت ید طولایی دارد. «زکریا بدر علی الجابر» کودک شیعی ۶ ساله بعد از جمال خاشقجی، روزنامه نگار آل سعود، در مقابل دیدگان مادرش به دست یک وهابی به شهادت رسید. حکام مستبد، جنایتکار و کودک کش سعودی این بار نیز تلاش می‌کنند تا مانع از افشای این جنایت شوند. عمق این اقدام وحشیانه به مراتب از کشتن خاشقجی بیشتر است؛ چرا که در کنسولگری عربستان در استانبول به جز گروه اجیر شده برای ترور، هیچ کس شاهد عینی قتل خاشقجی و تکه تکه شدنش نبود، اما در مدینه چشم‌های بهت زده مردم نظاره گر عمق خشونت و وحشی گری یک وهابی علیه یک کودک شیعی ۶ ساله بودند. انگار بار دیگر یزیدیان در لباس وهابیون ظاهر شده و در کوچه بس کوچه‌های مدینه پرسه می‌زنند و همچون سیاق سلفشان سر بچه‌های مظلوم را گوش تا گوش می‌برند! نهاد‌های امنیتی عربستان تا به حال به طور رسمی درباره این جنایت اعلام نظر نکرده اند و جزئیاتی از این قتل فجیع و درناک بیان نکرده اند. البته این جنایات دامنه دار است و همین سال گذشته بود که در شهر «رفحاء» یکی از وهابیون، احدی از مهاجران شیعه را به رگبار بست و به شهادت رساند. اما از آنجا که عربستان و شخص بن سلمان مجری اوامر غرب محسوب می‌شود و در لفافه از اصلاحات و عدم ظلم نسبت به شیعیان دم می‌زند، رسانه‌های غربی و سازمان‌های حقوق بشری به خاطر دلار‌های رنگین و ترس از قرارداد‌های هنگفت تسلیحاتی هم که شده، کور و کر می‌شوند.
ماجرا از این قرار بوده که زکریای ۶ ساله و مادرش که از شیعیان منطقه «الأحساء» بودند، برای زیارت مسجد النبی به مدینه منوره سفر می‌کنند. مشخص نیست به چه دلیل، اما در میانه راه مادر زکریا اقدام به فرستادن صلوات بر محمد و آل‌محمد می‌کند. راننده این وسیله نقلیه زمانی که متوجه شیعه بودن مادر زکریا می‌شود، نقشه قتل کودک این زن را می‌کشد.
ناصر علی الفایز، پدربزرگ این کودک شهید می‌گوید: «دخترم و کودک ۶ ساله‌اش در نزدیکی یکی از قهوه‌خانه‌های راه در جاده شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز در شهر مدینه المنوره خواستند مقداری غذا بخورند که ناگهان جنایتکار زکریا را از آغوش مادرش ربود و شیشه یکی از مغازه‌ها را شکست و با این شیشه سر کودک را برید. دخترم تلاش کرد کودکش را از چنگال این جنایتکار نجات دهد و از عابران کمک خواست، اما درنهایت به علت وحشت شدید در اغما فرو رفت، زیرا فرزندش را غرق در خون دید. او بر اثر این اغما به بیمارستان منتقل شد به‌ویژه اینکه از بیماری قلبی نیز رنج می‌برد.»
رسانه غربی و مجامع حقوق بشردر برابر این حادثه دردناک روزه سکوت گرفته اند و قصد سرپوش گذاشتن بر آن را دارند. ماجرای شهادت زکریا، تصویر کوچکی از مظلومیت شیعیان در عربستان را دارد. دستگاه رسانه‌ای وابسته به آل سعود سعی کرد برای توجیه این جنایت، قاتل زکریا را فردی دیوانه و فاقد سلامت عقلی معرفی کند، اما واقعیت آن است که این شخص مدت‌ها بوده به عنوان راننده تاکسی در مدینه مشغول به فعالیت بوده و همچنین دارای شناسه توئیتر بوده و تا روز آن جنایت، در سلامت عقل، توئیت‌هایی در دفاع از داعش منتشر می‌کرده است. پس اقدام او نشانگر عمق کینه وهابیان افراطی نسبت به شیعیان عربستان است؛ انگار که عربستان مهد پرورش خون آشام‌هایی است که عطش درونی خود را به سبک تکفیری‌های داعش در کشتن کودکان شیعی سیراب کنند؛ بنابراین انگیزه اصلی از چنین اقدامی ناشی از تفکرات جریان وهابیت نسبت به شیعیان است.

ارسال نظرات